سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر سایه آفتاب

تکه های پازل رو که جلوت میذاری، اولین قدم اینه که خوب به نقشه نگاه کنی. تا حالا این نقشه رو کار نکردی؛ ممکنه دیگه هم این کارو نکنی. پس خوب نگاه کن! مهم نیست که حرفه ای هستی یا آماتور؛ مهم نیست که قبلا چنین تجربه ای داشتی یا نه؛ مهم اینه که این پازل رو باید درستش کنی. خودت اینو خواستی؛ پس جای هیچ حرفی باقی نمی مونه!

قدم اول: یه سطح صاف و گسترده می خوای. می دونی پازلت چند در چنده؛ پس منطقیه که قدم اول رو با دقت برداری!

قدم دوم: باید یه جا اتراق کنی! یه جایی که حداقل دو یا سه برابر اندازه واقعی پازلت جا داشته باشه؛ آخه قراره قطعات پازلت رو به خط کنی!

قدم سوم: قطعات رو به تفکیک رنگ گروه بندی کن؛ حتی اگه می تونی حدس بزنی که این قطعات مربوط به کدوم قسمت پازلت هستن، می تونی تو این مرحله تفکیکشون کنی.

قدم چهارم: حالا وقتشه! باید شروع کنی. بعضی از قطعات حکم راهنما رو دارن؛ اول از اونا شروع کن! (اگه یه چیزی بگم نگران نمی شی؟! اگه دیدی تعداد این قطعات راهنما زیادن، تو انتخابت شک کن! این پازل انقدرا هم ارزش چیدن نداره! پازلی که خودش با خودش حل میشه که پازل نیست!!!) مثل یه فرمانده پشت میز فرماندهیت بشین و نقشه رو یه بار دیگه نگاه کن... حالا نوبت توئه!

یادت باشه که هر کسی می تونه هر پازلی رو درست کنه؛ مهم اینه که تو چه مدت زمانی و با چه تکنیکی این کار رو می کنه!

یادت باشه که حتی اگه چند هفته ست که روش وقت گذاشتی ممکنه یکی بیاد که با یه نگاه، جای بعضی از قطعاتت رو عوض کنه یا حتی قطعه ای رو که تو هرگز از جهت درستش ندیده بودی ببینه و در همون یک دقیقه اول جا بذاره! پس میزبان خوبی برای ایده های دیگران باش!

یادت باشه که قطعه های کلیدی پازل منتظرن تا راه رو برات هموار کنن! شاید با یه انتخاب دقیق چندین قطعه رو پیدا کنی...

یادت باشه که حتی وقتی همه قطعات رو هم بچینی خطر هنوز هم در کمینه تا هر چه هِشتی به باد بده؛ چه برسه به الان که...! اما اگر به هر دلیلی حاصل کارِت رو از دست دادی، بدون که تا تو تو هستی و تا این قطعات هستن و تا نقشه ای هست، فرصت برای جبران هست! البته ... اگر واقعا فرصتی باشه!

یادت باشه هر قطعه رو از پنج جهت میشه دید؛ که یکی از اون جهات دقیقا پشت اون قطعه ست!

یادت باشه این پازل فقط مال تو نیست!

یادت باشه که تو فرماندهی! و این پازل هر چقدر هم که پازل باشه، فقط یه پازله!

یادت باشه اونی که این پازل رو با همه پیچیدگی هاش به تو هدیه داده، از دور نگران توئه! هر چقدر قطعات بیش تری جلوت می بینی یعنی اون اعتماد بیش تری به قابلیت های تو داره؛ پس قدر پازلشو بدون!!!

خیلی خب فرمانده! تو الان دقیقا پشت میز فرماندهیت نشستی و چشم امید همه قطعات پازلت به توئه! نقشه ت چیه؟!!

 




????????: دو کلام با در!
[ یکشنبه 93/4/15 ] [ 6:40 عصر ] [ ماهتاب ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

?????? ?????

ماهتاب «زیر سایه آفتاب» هست شـد؛ و تحفه درویشــــی اش، به رسم کـهــنــــه نیستی، ظلمت و تیرگی ماند. ماهتابی و نیستی ما راست؛ و آفتــــابی و هستی، هستی بخش عالم افروز را. در خنکای این سـایـه سار، رخصت ماندن می طلبیم...
??????? ??