سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زیر سایه آفتاب

پیامبر اکرم (ص):

«سیکون بعدی أقوام لا یستقیم لهم الملک إلا بالقتل و التجبر و لا یستقیم لهم الغنى إلا بالبخل و لا تستقیم لهم المحبة فی الناس إلا باتباع الهوى و التیسیر فی الدین ألا فمن أدرک...»

بعد از من قومی می‌آیند که ملکشان قوام پیدا نمی‌کند مگر به قتل و ظلم؛ غنی نمی‌شوند مگر به بخل؛ و زمانی که می‌خواهند بین مردم محبت پیدا کنند از هوای نفس مردم تبعیت می‌کنند؛ و دین را آسان جلوه می‌دهند تا محبوب شوند.

تحف العقول ص 59

 

سخت ترین بخش دین داری، امتحان دادنشه! اما استاد پناهیان تو این مجموعه سخنرانیشون به زیبایی توضیح می دن که این سختی از جنس اون سختی الکی هایی که ما به جون می خریم و نتیجه ای هم نمی گیریم نیست!!! (پیشنهاد می کنم حلاوت این سخنرانی رو خودتون بی واسطه بچشین.)

تو سخنرانی شب هفتم، ایشون یه سری از فواید ضمنی توجه به امتحان رو ذکر می کنن (که فکر کنم برا اینه که چهار تا آدم عجول مثل من امون بِدَن و بذارن ایشون اصل حرف رو بزنن!!! دیدین به این بچه هایی که مریض شدن یه آبنبات میدن سرشون گرم باشه؛ بعد شربت می ریزن تو حلقشون؟!!)


آثار روحی توجه به امتحان:

1- برای روحیه آدم خیلی خوب است.

2- دچار ترس‌های بیجا نمی شی.

3- دچار اضطراب‌های بیجا نمی شی.

4- دچار کینه های بیجا نمی‌شی.

5- فوق العاده آرامش می‌دهد.

6- ارتباط با خدا رو درست می‌کنه.

7- تکبر رو از بین می‌بره.

8- انسان یک مقدار ترسان به درگاه خدا می‌شه.

9- بعد از این ترس محبت پیدا می‌کنه.

10- وابستگی و اتکای به خدا پیدا می‌کنه.


آثار فکری توجه به امتحان:

1- الکی فضای تربیت دینی رو ضعیف قلمداد نمی کنی.

2- الکی فضای سیاسی رو ضعیف تلقی نمی کنی.

3- الکی فضای تبلیغاتی رو ضعیف تلقی نمی کنی.

4- دور کردن ما از قضاوت های سطحی و عوامانه! (در مورد خودمون هم به همچنین!!! بروز سختی به مفهوم اشتباه بودن سیاست گزاری ها و برنامه ریزی ها نیست.)


برداشتی آزاد از سخنرانی شب هفتم محرم92- استاد پناهیان- دانشگاه امام صادق (ع)



????????: دو کلام با دیوار!
[ شنبه 92/11/19 ] [ 11:1 عصر ] [ ماهتاب ] [ نظر ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

?????? ?????

ماهتاب «زیر سایه آفتاب» هست شـد؛ و تحفه درویشــــی اش، به رسم کـهــنــــه نیستی، ظلمت و تیرگی ماند. ماهتابی و نیستی ما راست؛ و آفتــــابی و هستی، هستی بخش عالم افروز را. در خنکای این سـایـه سار، رخصت ماندن می طلبیم...
??????? ??