• وبلاگ : زير سايه آفتاب
  • يادداشت : حيراني...
  • نظرات : 1 خصوصي ، 5 عمومي
  • چراغ جادو

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    سلام 

    خوشحال ميشم اگه به بنده هم سر بزنيد.

    پاسخ

    سلام سپاس از تشريف فرماييتون/ چشم حتما
    سلام، البته من اون قسمت "وحدت و اتحاد ناشي از توحيد است" رو قبول دارما! منتها از روز ازل تا الان زماني نبوده که کل جهانيان موحد باشند!
    منظورم اين بود: مثل اينه که دنيا محل تفرقه و آخرت محل اتحاد است ،در آخرت بالاخره همه توحيد رو مي پذيرن و حقايق بر همگان آشکار ميشه!
    پاسخ

    سلام نه! بازم مخالفم! درسته که ديگه نفاقي در آخرت نخواهد بود؛ اما اتحادي هم نخواهد بود! اتفاقا جبهه گيري ها 100 درصدي خواهند شد! اما باز هم مفاهيم هستن که وحدت پيدا مي کنن؛ نه افراد! البته دنيا اين مساله رو در حد پايين تري نسبت به آخرت در زمان امام عصر (عج) تجربه خواهد کرد؛ قرآن براي آخرت نيست! :)
    سلام، بله از اون زماني که خداوند به هابيل و قابيل فرمودند هر کدام قرباني اي براي من بياوريد، محل برداشت هاي متفرق بوده تا الان...
    اصلاً دنيا محل تفرقه هست و آخرت محل اتحاد!
    پاسخ

    سلام به نظرم تفرقه هابيل و قابيل از جنس ديگه اي بود! اما حق با شماست؛ اساسش از اول با بشر بوده و متاسفانه با گذر زمان پيچيده تر و پيشرفته تر هم شده! بنظرم اين بخش از نوشته هاي آقا سيد بيش تر معنيش اختلاف بر سر دريافت هاي مختلف و بعضا متناقض از يه مفهوم مشخصه؛ همون مساله اي که شهيد مطهري هم تو آثارشون به چالش مي کشند./ با عرض معذرت با قسمت دوم فرمايشتون مخالفم: مگر اينکه بپيذيريم قرآن براي آخرت اومده!!!